مصاحبه با امدادگر برتر شهرستان شاهین شهر‏
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 894
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 2
:: تعداد اعضا : 24

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 40
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 120
:: بازدید ماه : 1207
:: بازدید سال : 4499
:: بازدید کلی : 104119
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
پنج شنبه 23 / 7

 
 امروز خدا را بسیار سپاسگزارم که از حالم باخبر است، او از درون من مطلع است، میداند که در حال آموختن ، سعی و تلاشم تا به آنچه که او خواسته است تبدیل شوم.

1-    لطفا  خودتان را معرفی کنید :
سیده ساره میرسالاری هستم. دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی . نجاتگر 2 و مربی جمعیت هلال احمر شهرستان شاهین شهر.
2-    از چه زمانی با هلال احمر ارتباط پیدا کردید ؟
در اوایل سال 87 از طریق یکی از استادانم جهت شرکت در کلاسهای امداد و کمکهای اولیه با هلال احمر آشنا شدم. یادم می آید آن زمان علاقه شدیدی داشتم که احیاء قلبی _ ریوی را بصورت کامل یاد بگیرم برای همین منظور به پیشنهاد استادم در کلاسهای امداد و کمکهای اولیه ثبت نام کردم.
 
3-    چه عاملی باعث علاقه مندی شما به این نهاد مردمی ( جمعیت هلال احمر )  شده است؟
جمعیت هلال احمر ، همانطور که از نامش پیداست ، یعنی یک نهاد مردمی. ... این خود مردم هستند که در کنار یکدیگر جمع شده و با همکاری هم در جهت احقاق صلح و دوستی و دستگیری از نیازمندان تلاش میکنند. همین که در اینجا هر کسی با نیت خالص وارد میشود و هر فعالیتی میکند در راستای خدمت به خلق است.
اینجا بود که بسیاری از کارها و مهارتها را یاد گرفتم.... اینجا بود که بسیاری از تخصصها را فرا گرفتم... دوست ندارم شعار بدهم اما هر که اینجا می آید ، نیرو و انرژی عجیبی دارد. هر که می آید نیتش خالص است.
 
4-    تعریف امدادگر از نظر شما چیست ؟
از نظر من امدادگر یعنی : همان که بدون چشم داشت در شرایط بسیار دشوار باران ، برف و سرما ، گرما ، سیل ، زلزله و قحطی و...... در خدمت مردم است.
5-    به نظر شما امدادگران  عضو هلال احمر چه ویژگی دارند؟
راستش را بخواهید ، این سوال را همیشه در ذهن خود مرور میکنم : امدادگران و نجاتگران هلال احمر چه ویژگی یا خصوصیت روانشناختانه مشترکی دارند که همه را اینجا جمع کرده. اما میدانم ، همگی انسانهای فروتنی هستند که قلبهای روشن و پاک.
 
6-    از فعالیتهای خودر در جمعیت هلال احمر بگوئید :
به غیر از مربیگری امداد و کمکهای اولیه ، مربی اسکان ، حمایتهای روانی در سوانح و ..... نیز هستم. در مدت چند سالی که در جمعیت هلال احمر شاهین شهر خدمت میکنم در فعالیتهای امدادی و مانورهای بسیاری شرکت داشته ام که همگی را به خاطر نمی آورم اما به چند مورد آن اشاره میکنم.  برای مثال : برگزاری هر ساله مراسم اعتکاف ، که جهت پوشش امدادی این مراسم پر فیض فعالیت داریم. در سال 90 در مسابقات المپیاد کشوری امداد و نجات که برای اولین بار در اصفهان برگزار میشد ، سر تیم ، تیم توانای استان اصفهان بودم که در آن مسابقات توانستیم در آیتم های آوار و اسکان اضطراری مقام دوم کشوری را کسب کنیم. از سال 90 در شعبه شاهین شهر ، اقدام به تشکیل یک تیم کوهستان جهت جستجو و نجات در کوهستان کردیمو از آن سال فعالیتهای زیادی را با این تیم صورت دادیم از جمله اینکه در مانورهای زیادی شرکت کردیم. با توجه به اینکه چند سال است که سنگنوردی کار میکنم و به مدت 13 سال هم کوهنوردی می کردم و با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان و منطقه مان و پتانسیل بانوان کوهنورد این شهرستان و نیز لزوم امداد و نجات در کوهستان برای بانوان ، تشکیل چنین تیمی را لازم دانستیم.
لازم به ذکر است که اکثر اعضاء تیم از بانوانی هستند که به اردوهای آمادگی تیم ملی کوهستان بانوان ایران دعوت شده اند و سنگنوردی را بصورت حرفه ای دنبال میکنند...در سال گذشته یعنی در اواخر بهمن ماه سال 91 ، یکی از 2 نماینده استان اصفهان در اولین مانور کشوری تیمهای عملیاتی توانا بودم که در منطقه چاف لنگرود استان گیلان برگزار شد که من در تیم جاده این مانور به عنوان نجاتگر ست هیدرولیک ، وظیفه رها سازی مصدومین بوسیله ست های هیدرولیک از داخل اتومبیل را داشتم.
در هلال احمر دوره های تخصصی چون : جستجو و نجات در جاده ، کوهستان ، اقدامات پیش بیمارستانی ، اسکان اضطراری ، پشتیبانی در عملیات ، حمایتهای روانی در سوانح و.... را گذرانده ام.
 در مسابقات استانی رقابت مهر و همچنین مسابقات استانی مهر پویان نیز به عنوان مربی و داور اسکان اضطراری با معاونت جوانان استان ، همکاری داشته ام. در ضمن مربی پیشاهنگی شهرستان نیز هستم.
در کاروانهای نیکوکاری بسیاری چون اشکهران ، موته ، و حضور داشته ام.
به غیر از سنگنوردی که بصورت حرفه ای مشغول به آن هستم ، غواصی را نیز بصورت حرفه ای شروع کرده ام.
در تمامی مانورهایی که هر ساله برگزار شده مثلا به مناسبت هفته هلال احمر ، زنگ زلزله مدارس ، هفته بسیج ، هفته کاهش بلایای طبیعی و..... در قالب تیمهای توانا شرکت داشته ام.
 
7-    خاطره ای از فعالیتهای امدادی خود را بیان کنید :
بهترین خاطره ام زمانی بود که به عنوان اولین خانم نجاتگر 2 استان ، از دستان آقای دکتر مظفر و خانم رافع ، درجه خودم را دریافت کردم.
خاطره دیگرم  ، مربوط به زمانی است که برای مانور کشوری تیمهای توانا به اردوگاه بین المللی چاف استان گیلان رفته بودیم . قبل از اجرای مانور ، 2 روز تمرین داشتیم. هوا بسیار بارانی بود و ما از صبح تا بعد از ظهر بصورت 2 نوبته تمرین داشتیم. در تمامی این مدت ، تمرینهایمان را زیر باران ممتد شمال انجام میدادیم. این به نوبه خود ، هم دشوار بود و هم شیرین.... چون هوا هم بسیار سرد بود اما آنقدر مشغول کار و تمرین با تجهیزات هیدرولیک و جاده بودم که به شخصه هیچ سرمایی را حس نمیکردم. مطمئن هستم که دیگر امدادگران نیز احساسی چون من داشتند. بعد از تمرین وقتی به خوابگاه برمیگشتیمتمام لباسهایمان گل آلود و خیس بود. اما خوشبختانه در روز مانور ، آفتاب زیبایی شروع به تابیدن کرد و آن مانور بصورت عالی توسط بانوان ایران برگزار شد..
 
8-      اهمیت حوزه امدادونجات  در هلال احمر از نظر شما چیست ؟
یکی از سازمانهای تاثیر گزار و بسیار مهم در حوادث ، همین جمعیت هلال احمر است و چون رسالت اصلی هلال احمر ، امداد و نجات است پس حوزه امداد و نجات یکی از اصلی ترین آنهاست. همین حوزه امداد و نجات است که در جاده حضور دارد ، در دریا حضور دارد ، در کوهستان حضور دارد. یعنی از ارتفاع گرفته تا سطح ، از سطح گرفته تا عمق ، زیر پوشش امداد و نجات است. خلاصه همه جا هست.
 
9-     لذت عضو هلال احمر بودن  چه اندازه است؟
باید خودتان یک امدادگر یا عضو هلال احمر باشید تا احساس مرا بطور کامل درک کنید. قابل بیان نیست. شاید انرژی مثبتی که با هر فعالیتی که در هلال احمر انجام میدهم ، به من میرسد و آن را دریافت میکنم ، قابل وصف نباشد. ولی احساس شیرینی اشت که باعث شده اکثر فعالیتهای بنده معطوف به این جمعیت باشد.
 
10-و اما حرف آخر...
و اما حرف آخر..... با تشکر از فرصتی که در اختیارم قرار دادید. جا دارد که در همین فرصت از تمامی کسانی که در این چند سال شناختم و به گونه ای در پیشرفت من در این نهاد تاثیر گذار بوده اند تشکر و قدر دانی کنم. از معاونت امداد استان ، جناب آقای خانبازی و زحماتشان کمال تشکر را دارم . همچنین از زحمات بی شائبه جناب آقایان یوسفی و محمدی .
لازم میدانم تشکرات خاص خود را از زحمات و تشویقهای بی دریغ و همکاریهای جناب آقای دکتر محسن امینی هرندی ، ریاست محترم شعبه شاهین شهر و جناب آقای مظاهر ابراهیمی ، مسئول محترم امداد شعبه شاهین شهر داشته باشم.

 
 
 




:: بازدید از این مطلب : 3873
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
این وبلاگ برای معرفی طایفه سادات صحیح النسب میرسالاری طراحی گردید .در این وبلاگ اداب ورسوم ،مطالب تاریخی،معرفی شخصیت هاو...........می پردازیم
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شمادرباره هیئت امنای امامزاده میرسالار(ع)

پیوندهای روزانه